24.06.2011 I Her hafta olduğu gibi Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu üyeleri bu hafta öldürülen dört kadının hesabını sormak için saat 16.30'da Yüksel Caddesi'ndeydi. Ağrı'da kocasına "Evde yiyecek ekmek yok, çocuklarım aç" dediği için kocası tarafından öldürülen Aliye Kaymak, eski eşi tarafından tehdit aldığı gerekçesiyle savcılığa başvurduğu halde koruma sağlanmayan ve başvurusundan iki gün sonra eski eşi tarafından sokak ortasında öldürülen Arzu Yıldırım ve komşusu bir erkek tarafından dövülerek öldürülen Sebahat Uçak'ın sadece bu hafta öldürülen kadınlar olduğu söylenen eylemde bir ay önce katili CMK 102. maddeden serbest bırakılan Funda İşsiz de anıldı.
Katillerin yargılanmasında adaletin kadınlardan değil katillerden yana işlediğine bir kanıt olarak Funda İşsiz'in katilinin yargılanmasının 5 senedir sürdüğü gerekçesiyle serbest bırakıldığı vurgulanan eylemde 8 Şubat'ta duruşması görülen Ayşe Paşalı cinayetinin failinin hakim-savcı-avukat işbirliğiyle cezadan kurtulmak için akli dengesinin yerinde olmadığına dair rapor almaya çalıştığı hatırlatıldı.
Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu kadın cinayetlerini durdurana kadar her hafta cumartesi günü sokaklarda olacağını duyurarak eylemi sonlandırdı.
Görüşlerini aldık
Eylem sonrası görüşlerini aldığımız Sercan Aydın şunları söyledi:
Son 7 yılda %1400 artan kadın cinayetlerini neye bağlıyorsunuz?
Halkın cehaleti, yasaların yetersizliği ve katillerin devlet tarafından korunması devletin kadına değer vermeyişi. Medyanın konuya değinmemesi
Sizce yasalar kadın cinayetlerini önlemek için yeterli mi?
Yeterli değildir. Kadından sorumlu devlet bakanı cinayetlerle ilgili verilen cezaları yeterli buluyorsa ve cinayetlerin önünü açıyorsa ...
Sizce cinayetlerin önlenmesi için nasıl bir mücadele vermek gerekiyor?
Kadınların örgütlü mücadele vermesi, kadından ve aileden sorumlu devlet bakanının sorumluluklarını yerine getirmesi ve kırsal kesimlerde kadın haklarının neler olduğunun öğretilmesi gerekiyor öncelikle. Kadın cinayetlerinin artışının nedenleri arasında halkın cahilliğinin yanında yasaların yetersiz oluşu en temel sorundur. Devlet katilleri korumakla kalmayıp kadına da değer vermiyor. Medya da kadın cinayetlerine çok değinmiyor. Kadından sorumlu devlet bakanı yasal düzenlemelerle bir an önce ilgilenmelidir cinayetlerinin önünü kesmelidir. Burada en büyük görev biz kadınlara düşüyor. Kadınlar birleşip örgütlü mücadele vermelidir.